Erik Kroon

Mijn 5 beste zakelijke beslissingen

Geplaatst op woensdag 1 december 2010


Aankoop domeinnamen

In 1998 kocht ik 50 domeinnamen die mijn ondernemend leven zouden veranderen. Toentertijd werd nog door een commissie bepaald of ik de domeinnaam www.bedrijfsfeest.nl mocht hebben. Ik had toen al een website in de lucht, www.feestadres.nl (van mijn slogan ‘SOS uw feestadres!´). Daar kon men zien dat ik al actief was op internet en wat ik deed. Zodoende kreeg ik www.bedrijfsfeest.nl toegekend. Met www.teambuilding.nl, www.boogschieten.nl en www.darten.nl had ik geen enkel probleem om deze te krijgen.
Op dit moment heb ik 600 domeinnamen in bezit en 53 websites online. Door onze interne ICT en Marketing afdeling kunnen we snel schakelen.

Investeer alleen met eigen geld

Geld moet je alleen uitgeven als je dit hebt. Oftewel; alle investeringen worden gedaan door eigen geld en uiteraard hebben we verschillend onroerend goed. Koop dan geen dure panden, uiteindelijk wordt het geld verdiend door het bedrijf en niet door het pand. Rijd geen dure auto´s, geen leasebakken, geen bonusregelingen etc.

Mensen op de juiste plaatsen

In 2002 groeide mijn organisatie zo hard dat ik iedereen die maar een beetje passie had voor outdoor werk werd aangenomen. Iedereen deed hetzelfde waardoor iedereen dezelfde kennis had. Fout! Ik nam in dat jaar een cruciaal besluit, ontsloeg 5 fulltimers en nam mensen aan voor sales, administratie, personeelsplanning en outdoor. Ik kon me nu zelf gaan focussen op de toekomst en hoefde me niet druk te maken over mensen die van alles een beetje kunnen.

Entrepreneur of the year 2006

In 2006 deed ik mee aan de verkiezing voor Entrepreneur of the year. Dit is een goede beslissing van mij geweest. Dat ik, na een voorronde en jurydag uiteindelijk naar de grote finale mocht was de spreekwoordelijke slagroom op de taart. Uiteindelijk ben ik dankzij deze verkiezing lid geworden van de sociëteit van Nyenrode en zijn er meerdere momenten waar ik met oud winnaars en finalisten bijeenkomsten heb. Een mooi voorbeeld zijn de entrepreneur bijeenkomsten waar ik met ondernemers uit onder andere USA, China en Zuid-Afrika om de tafel zit.

Crisistijd

In 2009, midden in crisistijd die bij ons hard aankwam, besloot ik om geen mensen te ontslaan. Ik nam een geheel anders besluit door deze mensen in te zetten voor marketing en sales. Hiermee creëerde ik betrokkenheid op alle afdelingen en waren de doelstellingen niet alleen mijn doelstellingen, maar van alle fulltimers. Resultaat; we zijn er sterker uitgekomen, hebben onze doelgroepen verbreed door een particuliere tak te openen (de Veluwe Specialist), openen van het eigen evenemententerrein Veluwe Valley en door een incentive tak te beginnen (exclusieve uitjes, www.exclusieve-uitjes.nl).

Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.

Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:

Laatste Blogs


05-03
Teambuilding op de Veluwe? Het...

10-02
Schindler Familyday!

27-01
Grote kans dat je volgende uit...

09-01
Klachten voorkomen? Doe een in...

08-01
Waarom RentSeeDo mislukte

06-01
Verzekeraar helpt mijn bedrijf...

14-08
Outdoor is het nieuwe indoor

09-08
Waarom bedrijfsuitjes niet mee...

12-02
Pretpark of SOS Events

02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...
» Alle blogs