Welkom bij SOS Events

Bedrijfsuitjes & Teambuilding op de Veluwe

SOS Events - buitengewone bedrijfsuitjes!
Erik Kroon

Top 10 miskleunen tijdens een kerstborrel

Geplaatst op woensdag 30 november 2016


Top 10 miskleunen tijdens een kerstborrel! De gebruikelijke afsluiting van het jaar: de kerstborrel. De drankjes, bitterballen en andere hapjes afkomstig van de slager staan alweer klaar. De kerstborrel kan beginnen. Maar wat zijn nu de meest voorkomende miskleunen tijdens een kerstborrel? We hebben ze hieronder voor je op een rij gezet:

  1. We zijn de schoonmaakster vergeten uit te nodigen. Check altijd of je echt iedereen hebt uitgenodigd voor de kerstborrel. Ook degenen die bijvoorbeeld na werktijd je werkplek schoonmaken of die ene parttimer die in het weekend stinkend zijn best doet voor het bedrijf. Door ook deze mensen uit te nodigen voor dit kleine feestje creëer je enthousiasme voor het bedrijf.
  2. Attentie vergeten. Een kerstborrel is toch ook een beetje een moment van waardering, bijvoorbeeld met een attentie. De attentie hoeft niet groot te zijn, maar niets geven is een dooddoener. Een flesje champagne of een doos bonbons wordt ook gewaardeerd.
  3. Bij de uitgang staat iets voor je om mee te nemen. Níet doen! Geef een kerstpakket altijd persoonlijk aan iedere collega, dat wordt gewaardeerd! Een kerstpakket persoonlijk maken met een leuk kaartje of de collega's een eigen kerstpakket online laten samenstellen is natuurlijk nog gewenster.
  4. De baas komt niet, maar jullie krijgen wel de groeten. Jammer, de directie heeft het niet begrepen. Samen een drankje drinken wordt enorm gewaardeerd. Waardering uitspreken in een korte speech is ook altijd slim.
  5. Geen muziek geregeld. Een kerstborrel moet je natuurlijk wel aankleden in kerstsfeer, bijvoorbeeld met een gezellig muziekje. Een kerstborrelquiz is natuurlijk extra leuk als invulling! Maak van de kerstborrel een feestje en zorg dat alles klopt: drank, hapjes, muziek en een beetje kerstaankleding.
  6. Jaarverslag voorlezen. Doe dat maar op een ander moment. Een kerstborrel is een borrel waar je als directie of manager enthousiast mag wezen over het afgelopen jaar. En natuurlijk mag je kort aanstippen wat er op de planning staat voor volgend jaar. Maar hou het bij maximaal 5 minuten.
  7. Pak even zelf je drankjes, ze staan in de koelkast. Een kerstborrel aan de zaak kan prima, maar vraag dan in ieder geval een paar collega's om achter de bar te staan of de catering te verzorgen. Hiermee voorkom je lege glazen, drank die niet koud staat en bitterballen die niet uit het vet worden gehaald. Coördineer dit van tevoren en voorkom dat collega's eerder weggaan.
  8. Lekker dronken worden op kosten van de baas. Een kerstborrel kan worden aangegrepen om teveel drank te nuttigen, het is toch gratis. Maak daarom van tevoren bekend tot hoe laat de kerstborrel duurt. Op die manier voorkom je dat collega's laveloos naar huis gaan. Als organisator ben je verantwoordelijk voor je gasten of collega's. Een beetje nuchter blijven is dan wel zo handig.
  9. Help, ik ben niet creatief maar moet wel een kerstborrel organiseren. Laat dan via PowerPoint doorlopend foto's zien van het afgelopen jaar. Dit is een makkelijke manier om toch sfeer te creëren. Of laat een spelshow verzorgen als Ik Hou van Kerst of Jongens tegen de Meisjes. Of organiseer een 'Medewerker van het Jaar'-verkiezing, waarbij de winnaar wordt bepaald door de aanwezigen (wel even een wisselbeker aanschaffen).
  10. Geen zin om een kerstborrel te organiseren. Geef de organisatie van de kerstborrel dan uit handen en laat het verzorgen bij de plaatselijke kroeg of een restaurant om de hoek. Zo heb jij geen zorgen over de horeca, want die verantwoordelijkheid leg je bij de horecalocatie neer. Andere voordelen: entertainment, geluid, licht en aankleding zijn daar veelal ook goed geregeld. Daarnaast is er bij horecalocaties vaak voldoende ruimte om een spelshow, quiz, zanger, casino avond of andere invulling te organiseren. Vergeet hierbij niet dat de WKR regeling hier niet van kracht is. Vraag dit even na bij je accountant.
Een kerstborrel is en blijft iets kleinschaligs, maar het valt of staat bij de voorbereiding en organisatie. Heb je invulling nodig voor een kerstborrel? Neem dan gerust een kijkje op www.bedrijfsfeest.nl en wie weet kom je op deze manier nog meer leuke ideeën!

Alvast een fijne kerstborrel en kerstdagen, en natuurlijk de beste wensen voor komend jaar!

Met vriendelijke groet,

Erik Kroon
Eigenaar SOS Events BV
www.bedrijfsfeest.nl

Erik organiseert 1200 bedrijfsevenementen per jaar en is tevens eigenaar van Klimbos Garderen, Escaperoombeekbergen.nl, VeluweSpecialist en Mini Classic Tour.

Erik Kroon

Erik Kroon

Erik Kroon (1975) is sinds 1996 eigenaar van SOS Events. SOS verzorgt ruim 1100 zakelijke evenementen per jaar, uitsluitend vanaf hotels en restaurants veelal op de Veluwe. Deze evenementen worden grotendeels via 70 websites gegenereerd, waarvan www.bedrijfsfeest.nl de grootste is. Erik was in 2006 finalist Entrepreneur of the Year en in 2003 finalist ondernemer van Gelderland.

Wat vindt u van dit verhaal? Reageer hier:

Laatste Blogs


12-02
Pretpark of SOS Events

02-08
Top 10: Populairste bedrijfsui...

08-03
"Sorry, je krijgt geen offerte...

17-02
Een sportdag organiseren voor ...

08-02
De Veluwe? Dat ligt toch tegen...

18-01
Op de Veluwe is je uitje 29 pr...

13-01
Vergaderen buiten de deur

30-11
Top 10 miskleunen tijdens een ...

20-10
Een bedrijfsfeest is pas gesla...

19-10
Hoeveel mag een bedrijfsfeest ...
» Alle blogs
Gemiddeld krijgen wij van onze klanten een
8,2
  • Dijkman en van Doorn Notariaat:

    "Onze evenement was dankzij het meedenken van de medewerkers van SOS een groot succes! Hartelijk dank daarvoor."

    Activiteit: Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10 Medewerkers: Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10
  • Patrick:

    "Erg gezellig. Mooie omgeving. Echt een activiteit om met elkaar ervoor te gaan. "

    Activiteit: Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10 Medewerkers: Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10
  • Argonaut:

    "Een zeer geslaagde teamdag, waarbij alle deelnemers genoten hebben"

    Activiteit: Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10 Medewerkers: Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10Beoordeeld met 9/10
  • Allround Zonwering:

    "Super een dag waar we het nog lang over zullen hebben "

    Activiteit: Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10 Medewerkers: Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10Beoordeeld met 7/10
  • VastgoedPRO:

    "Ik was er zelf niet bij, maar heb alleen positieve reacties gehad."

    Activiteit: Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10 Medewerkers: Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10Beoordeeld met 10/10

Maar we doen nog meer dan alleen bedrijfsuitjes!